Mesafeli satış sözleşmesi
İşbu sözleşme 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
(TKHK) 9/A Maddesi ve 06.03.2011 tarih ve 27866 sayılı Resmi Gazetede
yayınlanarak yürürlüğe giren Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik gereği
internet üzerinden tüketiciler tarafından gerçekleştiren satışlar için sözleşme
yapılması zorunluluğuna istinaden düzenlenmiş olup, tüketici sıfatı taşımayan
alıcılar bakımından TKHK.hükümleri yerine Türk Ticaret kanunu ve Borçlar
Kanunu’nun ilgili maddelerinin uygulanacağı sözleşme hükümleri aşağıdaki gibidir.
MADDE 1: TARAFLAR
SATICI : Nilay Cafer ..Adres:Fevzi
Çakmak Cad. Çağlayan Mah.Ayvalı Sok.Ziya Ap.No:3 Kat:1 Kağıthane-İstanbul +90 0543
536 30 40- E-posta : [email protected]
ALICI (TÜKETİCİ) : İş bu belgenin (irsaliyeli fatura)
düzenlediği kişi / kurum taraflardan biridir.
MADDE 2: SÖZLEŞMENİN KONUSU
İşbu sözleşmenin konusu, SATICI’nın www.nilaycefer.com.tr web
sitesinden elektronik ortamda ALICI’ya satışını yaptığı, bu belgede (irsaliyeli
fatura) nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünlerin satışı ve teslimi ile
ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli
Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve
yükümlülüklerini düzenlemektir.
ALICI, satışa konu ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatları,
ödeme şekli, teslimat koşulları, söz konusu ürünler ile ilgili tüm ön bilgiler,
cayma hakkı ve iade koşulları konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri
elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında ürünleri sipariş ettiğini işbu
sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder. www.nilaycefer.com.tr
sitesinden alışveriş yaparken tüketici tarafından onaylanan ve sisteme kayıtlı
e-mail adresine gönderilen ön bilgiler ve bilgilendirme formu ve SATICI’ nın
satış faturası işbu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
MADDE 3: SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN / SATIŞ FİYATI/
TESLİMAT BİLGİLERİ
Üyenin www.nilaycefer.com.tr e-ticaret sitesinden elektronik
ortamda satın aldığı ürün ya da ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka veya
modeli, satış bedeli, ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat adresi, fatura
bilgileri ve kargo ücreti alışveriş öncesi düzenlediği formlarda görüldüğü
gibidir.
MADDE 4: CAYMA HAKKI
SATICI, Tüketici sıfatını taşımak koşulu ile ALICI'ya aşağıdaki
taahhütte bulunmaktadır. "Tüketicinin hiçbir
hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin (ve
cezai şart ödemeksizin) malı teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı
tarihten itibaren yedi gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden
cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcı veya sağlayıcıya
ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz." Ancak ilgili hukuki düzenlemeler gereğince
tüketicilerce alım yapılmış olsa dahi şu mal/hizmetlere ilişkin sözleşmelerde,
kullanılmamış/istifade edilmemiş olsa bile, cayma hakkı bulunmamaktadır:
Tüketicinin özel istekleri veya onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda üretilen
(üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel
hale getirilenler dahil) mallar; kozmetik vb.leri ile çikolata vb gıda
maddeleri gibi niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk
bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar;
Tüketici tarafından ambalajı açılmış cd, dvd gibi ses veya görüntü kayıtları,
yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri; fiyatı borsa gibi
teşkilatlanmış piyasalarda belirlenen mallar; gazete, dergi gibi yayınlar;
bahis ve piyangoya ilişkin hizmetler; genel olarak, elektronik ortamda anında
ifa edilen tüm hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen her türlü gayri
maddi mallar. Ayrıca, Tüketici onayı ile cayma hakkı süresi içinde ifasına
başlanan hizmetler ve ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı dışında
kabul edilen diğer mal-hizmetler.
Cayma hakkının kullanılması için belirtilen
14 günlük süre içinde SATICI'ya yazılı bildirimde bulunulması şarttır. (Yazılı
bildirim iadeli taahhütlü mektup, telgraf, nilaycafer.com.tr adresine
e-posta gibi bir sürekli veri taşıyıcısı-uzaktan ileşitim aracı ile de
yapılabilir) Bu hakkın kullanılması halinde, anılan yazılı bildirimin yanısıra
3. kişiye veya ALICI'ya teslim edilen Ürün'ün; Fatura ile birlikte ALICI’ya
yollanmış olan iade formu doldurulmak suretiyle ve SATICI'ya gönderildiğine
ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile (vergi mevzuatı uyarınca) fatura
aslının iadesi gerekmektedir. Fatura aslı gönderilmezse Alıcıya KDV ve
varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez. Ayrıca, iade edilmesi gereken
Ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz
ve hasarsız olarak SATICI'ya teslim edilmesi gerekmektedir. Cayma hakkı
kullanılarak iade edilen ürünün kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır.
ALICI'ya teslim edilmiş olan Ürün'ün SATICI'ya iadesi sırasında, fatura ile
birlikte ALICI’ya yollanmış olan iade formu doldurulmak suretiyle, kargo teslim
tutanağı örneği ile (vergi mevzuatı uyarınca) fatura aslının da ürünle birlikte
iadesinin gerekliliği bir kez daha hatırlatılarak; Faturası gerçek kişi tacir,
sermaye şirketleri vb. adına düzenlenen sipariş iadelerinin ise ancak İADE
FATURASI düzenlenerek yapılacağı bilgisi gerek internet sitemizde ilan edilmiş
ve gerekse ön bilgilendirme formunda bilgisi verilmiştir. Bu durumda, iade
faturası kesilmediği takdirde iade taleplerinin kabul edilmesi mümkün
olmayacaktır.
Cayma hakkının kullanılması halinde, Tüketici-ALICI’nın ürünü
iade edeceği adres SATICI’nın işbu sözleşmede (belgede) belirtilen adresidir.
Ürünler SATICI tarafından ALICI’ya teslim edilmek üzere kargoya verildikten
sonra cayma hakkı var olan Tüketici-ALICI’nın bu hakkını kullanmış olması
halinde; Sipariş henüz kargoya teslim edilmemişse, ALICI, siparişin iptalini
siparişlerim bölümü üzerinden yapabilir, e-posta (nilaycafer.com.tr) ile
talebini iletebilir veya destek hattını (0216) 642 90 70 hafta içi çalışma
saatleri içinde arayarak iletebilir. Siparişin kargoya teslim edilmiş olması
halinde ise; Fatura ile birlikte gönderilmiş olan iade formu doldurularak,
faturanın bir nüshası ile birlikte N,lay Cafer -- Fevzi Çakmak Cad.
Çağlayan Mah.Ayvalı Sok.Ziya Ap.No:3 Kat:1 Kağıthane-İstanbul adresine
anlaşmalı kargo UPS firmamız ile ücretsiz olarak gönderilebilir. Ürünlerin,
iade sürecinin sağlıklı olarak gerçekleştirebilmesi için gönderinin üzerine A4
Kağıtla İADE EDİLECEKTİR başlığı eklenebilir. Sürecin sağlıklı yürüyebilmesi
adına kargo firmasından sağlanabilecek gönderi kodunu saklanmalıdır. İade
edilecek ürünlerin düzgün olarak paketlendiğinden, kırılacak eşyalar bakımından
“kırılacak eşya” uyarısının yapılmasına ve ayrı ayrı orijinal ambalajlarında
olmasına dikkat edilmelidir. İadelerin içine durumu açıklayıcı bir not
eklenmesi iade sürecinin hızlanması açısından faydalı olacaktır. Yukarıda
yazılı belgelerin ve Ürün'ün SATICI' ya bu şekilde ulaşmasını takip eden 10 gün
içinde Ürün bedeli ALICI'ya iade edilir. İade işlemi ALICI’nın sipariş
sırasında kullandığı kredi kartına iade sureti ile yapılır. İade tutarının
Bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen Banka işlem süreci
ile ilgili olduğundan, ALICI olası gecikmeler için SATICI’ nın herhangi bir
şekilde müdahalede bulunmasının ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün
olamayacağını şimdiden kabul eder. Cayma hakkı kullanılabilen ürünlerde, yine
mevzuat uyarınca, malda mutat kullanım dışında kullanımdan ötürü meydana gelen
değişiklik ve bozulmalardan ya da genel olarak tüketicinin kusurundan
kaynaklanan bir değer azalması söz konusu ise Tüketici'nin değerdeki bu
azalmayı, iade imkânsızlığı var ise malın değerini (yukarıdaki satış fiyatını)
SATICI'ya tazmin etmesi gerekir.
MADDE 5: SÖZLEŞME SÜRESİ
Ürünün kargoya teslimi, siparişin verilip, ödemenin satıcıya
ulaştığı tarihten itibaren en geç 5 iş günü içinde yapılacaktır. Tüketiciye
yazılı olarak haber verilmesi koşulu ile bu süre 10 gün daha uzatılabilecektir.
Herhangi bir nedenle ürün bedeli kredi kartından tahsil edilemez ise, Satıcı
ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. Sipariş onayın internet
ortamında yapıldığı tarihte, var olmayan veya öngörülmeyen mücbir sebeplerin
varlığı halinde satıcının edimini yerine getirememesi halinde herhangi bir
sorumluluğu olmayacaktır. İşbu mücbir sebebin 15 günden fazla sürmesi halinde
taraflardan her biri sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetme hakkına sahip
olacaktır.
MADDE 6: SÖZLEŞME TARİHİ
Satıcı tarafından daha önce imzalanmış bulunan iş bu sözleşme
ALICI’ya sisteme üye olurken bildirdiği e-mail adresine gönderilmek sureti ile
ulaştırılmış olup, okuması için gerekli uyarılar yapılmış ve alıcı tarafından
elektronik ortamda verilen onay ile kabul edilmiştir. Elektronik ortamda onay
verilen tarih aynı zamanda sözleşmenin tarihidir.
MADDE 7: GENEL HÜKÜMLER
1.ALICI, www.nilaycefer.com.tr internet sitesinde gösterilen ürünlerin temel
nitelikleri, tüm vergiler dahil satış fiyatı ve ödeme şekli ile
teslimat/teslimat bedeli ve cayma hakkı ile kullanım şartlarına ilişkin ön
bilgilerin tarafına ulaştığını, okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik
ortamda satış için gerekli teyit-onayları verdiğini kabul eder.
2. www.nilaycefer.com.tr adresinde gösterilen ürünlerin renk ve sayı
alternatifleri SATICI’ nın elinde bulunan stok ile sınırlıdır. ALICI’nın
seçtiği ürünün, renk ve sayı kombinasyonu bir başka kullanıcı tarafından ALICI’
nın siparişinden önce sipariş edilmiş olabilir. Siparişler SATICI’ ya yollanış
sırasına göre değerlendirilecektir. Buna paralel olarak ALICI’nın seçtiği
ürünün renk ve sayı kombinasyonu SATICI’ nın stoklarında bulunmayabilir. Böyle
bir durumda ALICI alternatif ürünleri seçebilir veya ödeme yapmış ise iadesini
talep edebilir.
3.Sözleşme konusu ürün,
yasal 30 günlük (ve ALICI'nın önceden bilgilendirilmesi ile ek 10 günlük)
süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI 'nın yerleşim yerinin
uzaklığına bağlı olarak www.nilaycefer.com.tr adresinde ilan edilen bilgiler ve e-mail
adresine gönderilen ön bilgiler ve bilgilendirme formu içinde açıklanan süre
içinde ALICI’ya, SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo firması tarafından teslim
edilir. SATICI sattığı ürünleri KARGO firmaları aracılığı ile ALICI’ lara
göndermekte ve teslim ettirmektedir.
4. Genel olarak aksi belirtilmediği sürece
teslimat masrafları (kargo ücreti vb.) ALICI’ya aittir.SATICI satış anında
yürüttüğü ve www.nilaycefer.com.tr adresinde şartlarını ilan ettiği
kampanyaların sonucuna bağlı olarak söz konusu teslimat masraflarının tamamını
ya da bir kısmını ALICI’ya yansıtmayabilir.
5. Kargo teslimatı anında ALICI'nın bizatihi
adresinde bulunmaması durumunda, SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak yerine
getirmiş olarak kabul edilecektir. Adreste teslim alacak kimsenin olmaması
durumunda kargo firması ile temas kurarak ürünlerin sevkiyatını takip etmek
ALICI’nın sorumluluğu olacaktır. Bu hallerde ALICI' nın Ürün'ü geç teslim
almasından kaynaklanan her türlü zarar ile Ürün'ün kargo şirketinde beklemiş
olması ve/veya kargonun SATICI' ya iade edilmesinden dolayı oluşan giderler de
ALICI'ya aittir.
6. ALICI, Ürün'ü teslim aldığı anda kontrol
etmekle ve Ürün'de kargodan kaynaklanan bir sorun gördüğünde, Ürün'ü kabul
etmemekle ve KARGO firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi
halde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir. Fatura ve irsaliye kontrolü: Fatura
ve irsaliye kargo kolisinin dışında, şeffaf yapışkanlı bir bant içinde
gönderilmektedir. Fatura ve/veya irsaliyenin paketin üzerinde bulunmaması
durumunda da kargo yetkilisine tutanak tutturarak sitede kayıtlı e-posta ya da
telefonlarımız aracılığı ile bize ulaşmanız gerekmektedir. Bu durumda fatura
ve/veya irsaliye aslı gibidir kaşesi vurulmuş şekilde posta yoluyla
yollanacaktır. Kargo ALICI’ya teslim edildiğinde kolide ezilme, deformasyon,
ıslaklık ya da ürüne zarar verebilecek herhangi bir durum söz konusu ise, kargo
görevlisi ile birlikte koliyi açarak ürünlerin durumu kontrol edilmelidir.
Ürünlerde bir hasar görüldüğü durumda, ALICI ürünleri teslim almayıp kargo
yetkilisinden tutanak tutmasını istemek zorundadır. Kargo kabul edilmemiş ve
söz konusu tutanak da tutulmuş ise durum tutanağın alıcıda kalan kopyası ile
birlikte en kısa sürede satıcıya sözleşmede belirtilen iletişim araçları
kullanılarak derhal bildirilmelidir.
Kargonun kontrolü yapılmayıp, söz konusu tutanak tutulmaksızın
ALICI tarafından kargodan teslim alınan ürünlerin hasarsız ve sağlam olduğu
kabul edilecektir
ALICI tarafından kargodan tutanak tutturulmaksızın itirazsız
teslim alınan ürünlerin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Özellikle,
cam ürünlerde kırık, çatlak vb. şikayetler nedeni ile iade ve değişim
taleplerinin dikkate alınabilmesi için ALICI kargodan ürünü teslim alırken
mutlak surette paketi açıp kontrolünü yapmalı ve kırık, çizik, çatlak vb.
sorunu olan ürünü kargodan teslim almayarak tutanak tutturmak suretiyle
SATICI’ya iadesini sağlamalıdır. Aksi halde, kargodan teslim alınan üründeki
kırık, çizik, çatlak vb. şikayetler dikkate alınmayacak, kargodan itirazsız
teslim alınan ürünün hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilerek ALICI nezdinde
gerçekleştiği kabul edilecek olan kırık, çizik, çatlak vb. şikayetler dikkate
alınamayacaktır.
7. ALICI, SATICI tarafından aksi yazılı
öngörülmemiş ise, Ürün'ü teslim almadan önce bedelini tamamen ödemiş olması
gerekir. Ürün bedeli herhangi bir nedenle SATICI' ya tamamen ödenmediği
takdirde, SATICI tek taraflı olarak sözleşmeyi iptal edebilir ve Ürün'ü teslim
etmeyebilir. Ürün teslimatı sonrasında herhangi bir sebepten dolayı, işlem
yapılan kredi kartının ait olduğu Banka/finansman kurumunun Ürün bedelini
SATICI'ya ödememesi halinde, Ürün en geç 3 gün içinde ALICI tarafından tüm
giderleri ALICI'ya ait olmak üzere SATICI'ya iade edilir. SATICI' nın iadeyi
kabul etmeksizin Ürün bedeli alacağını takip dahil diğer tüm akdi-kanuni
hakları ayrıca ve her halükarda saklıdır. Özellikle belirtmek gerekir ki;
ALICI'nın satış bedelini sahibi bulunduğu kredi kartı, taksit kart v.b. ile
ödediği hallerde bu kartların sağladığı tüm imkanlar doğrudan kartı veren
kuruluşça sağlanmış kredi ve/veya taksitli ödeme imkanlarıdır; bu çerçevede
gerçekleşen ve SATICI'nın bedelini defaten veya peyderpey tahsil ettiği Ürün
satışları işbu Sözleşme’nin tarafları yönünden kredili veya taksitli satış
değildir ve peşin satıştır.
8. Ürün'ün normal satış/teslimat koşulları
dışında olağanüstü durumlar (hava muhalefeti, yoğun trafik, deprem, sel, yangın
gibi) nedeni ile yasal 30 günlük süre zarfında teslim edilememesi ve gecikmenin
10 günü aşması söz konusu ise, SATICI teslimat ile ilgili olarak ALICI' yı
bilgilendirir. Bu durumda ALICI siparişi iptal edebilir, benzer bir ürün
sipariş edebilir veya olağanüstü durum sonuna kadar bekleyebilir. Sipariş
iptallerinde Ürün bedeli tahsil edilmiş ise iptalden itibaren 10 gün içinde
ALICI' ya iade edilir. İade işlemi de ALICI kredi kartına iade sureti ile
yapılır. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması
tamamen Banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI olası gecikmeler için
SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının ve sorumluluk
üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul eder. SATICI olağanüstü durumlar
dışında haklı bir nedenle Sözleşme konusu Ürün/hizmetin tedarik
edilemeyeceğinin anlaşılması halinde ALICI' yı bilgilendirerek ve onun onayını
almak sureti ile eşit kalite ve fiyatta başka bir mal/hizmeti tedarik edebilir
ve Sözleşme konusu taahhüdünü bu suretle yerine getirmiş sayılır. ALICI 'nın
internet ortamında onay vermediği hallerde sipariş iptaline ilişkin hükümler
uygulanır.
9. ALICI Ürün ve satışla ilgili talep ve
şikayetlerini Sözleşme'nin giriş kısmındaki SATICI iletişim kanalları ile SATICI'ya
bildirebilir.
10. ALICI tarafından ön bilgileri almasını ve
internet ortamında teyidini müteakiben onaylanan iş bu Sözleşme, ilgili
hükümler saklı kalmak üzere, tarafların Sözleşme'den doğan ödeme/teslim
yükümlülüklerini yerine getirdikleri zamana kadar yürürlüktedir.
11. ALICI, Cayma hakkını kullanmayı düşünüyor
ise ürünü kullanmamalı ve faturayı da iade etmelidir.
12. 18 yaşından küçük kişiler ve kısıtlılar www.nilaycefer.com.tr' dan
alışveriş yapamaz.
Madde 8: DELİL ANLAŞMASI VE YETKİLİ
MAHKEME
Bu Sözleşme'den ve/veya uygulanmasından doğabilecek her türlü
uyuşmazlığın çözümünde SATICI kayıtları (bilgisayar-ses kayıtları gibi manyetik
ortamdaki kayıtlar dahil) kesin delil oluşturur;
ALICI, aynı zamanda 4077 sayılı kanun hükümleri çerçevesinde
tüketici sıfatını taşıyor ise; dilerse şikâyet ve itirazları konusunda
başvurularını 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkında Kanun’un ilgili
maddeleri gereğince ve T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca her yıl Aralık
ayında belirlenen parasal sınırlar dahilinde, Tüketicilerin mal/hizmeti satın
aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine
veya Tüketici Mahkemesine yapabilirler. Tüketici sıfatına haiz olmayan
ALICI’lar bakımından Türk Ticaret Kanunu ve Borçlar Kanunu hükümleri
çerçevesinde yasal yollara müracaat söz konusu olacaktır.
Madde 9: SÖZLEŞMENİN TEYİDİ
ALICI bu Sözleşme'de ve ayrılmaz parçasını oluşturan
sipariş-sözleşme ön bilgilendirme formunda yazılı tüm koşulları ve açıklamaları
okuduğunu, satışa konu ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli,
teslimat koşulları vs. satışa konu ürün ile ilgili tüm ön bilgiler ve cayma
hakkı konusunda önceden bilgi sahibi olduğunu, ön bilgileri www.nilaycefer.com.tr adresinde elektronik ortamda görmesinin ve
teyidinin yanı sıra sisteme kayıtlı olan elektronik postasına gönderildiğini,
böylece tüm bunlara elektronik ortamda teyit-onay vererek ürünü sipariş ve iş
bu Sözleşme hükümlerini kabul ettiğini beyan eder.